Villeroy & Boch

I en skrivelse till kommunstyrelen i Värmdö vill Mats Skoglund (V) ha besked om vilka kontakter Värmdö kommuns högsta ledning har med Villeroy och Boch. Vad gör kommunledningen för att rädda kvar jobben i Gustavsberg?

2009-05-11

Till

Kommunstyrelsen

Värmdö Kommun

Angående kommunledningens kontakter med ledningen för Villeroy & Boch

Med anledning av Villeroy & Boch varslat merparten av Fabrikens anställda gjorde kommunfullmäktiges samtliga partier ett gemensamt uttalande. I uttalandet konstaterade kommunfullmäktige att vi såg mycket allvarligt på den uppkomna situationen. För att bistå företaget och de anställda utlovade vi gemensamt att Värmdö Kommun var beredd att göra allt som stod i kommunens makt. Samtidigt förutsattes att kommunens högsta politiska ledning omgående skulle kontakta bolagets högsta ledning för att diskutera vad kommunen tillsammans med Villeroy och Boch kunde göra för att lindra konsekvenserna av det lagda varslet.

Nu undrar jag vilka kontakter i denna fråga Värmdö kommuns högsta ledning haft med ledningen för Villeroy och Boch?

Jag är tacksam om frågan kan besvaras vid Kommunstyrelsens sammanträde nu på onsdag.

Mats Skoglund (V)